mandag 19. januar 2009

Blogging og Håndball

Klokken er nå 18.22 denne mørke januarkvelden i det herrens år 2009. Jeg er i ferd med å skrive mitt første innlegg i min hittill korte blogg-karriere. Bloggen ble så lang derifra opprettet på frivillig basis, så motivasjonen til å skrive er det vi mildt kan kalle fraværende. Jeg hører lyden av fjernsynet, Brasil er i ferd med å sjokkere Serbia i håndball-VM. Kampen er kanskje en av de minst interessante i hele mesterskapet, og når jeg i tilegg kan nevne at jeg ikke syns at herre-håndball er spesielt morsomt skjønner jeg ikke helt hvorfor jeg gidder å følge med. Svaret er egentlig latterlig enkelt; Uansett hvor kjedelig denne kampen måtte være, er den og forblir bedre enn å blogge.

Jeg føler på en måte at blogging er som språkhistorie; Enten så synes du det er kjedelig, eller så så synes du ikke det er morsomt. Med andre ord, jeg tviler at jeg blir bitt av blogg-basillen, men overraskende ting har hent før, som nå nettopp: Brasil har slått Serbia! JIPPI!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar